2016. március 14. – Hírek és programajánló

H Í R E K   E S T E

Örökös szentségimádási nap
A Gyulafehérvári Főegyházmegyében holnap Korondon tartják az örökös szentségimádási napot. Nagyböjt folyamán használjuk ezeket a lehetőségeket, melyek alkalmat adnak az elcsendesedésre, az Oltáriszentségben jelen levő Krisztus imádatára és engesztelésére.

10 éves a Mária Rádió!
Az Erdélyi Mária Rádió életében jeles eseményt hozott a 2016-os év: fennállásunk tizedik évfordulóját ünnepli a rádió közössége. Úgy gondoljuk, ez egy olyan pillanat, amikor meg kell állnunk kicsit. Először is azért, hogy hálát adjunk az eltelt évekért, a szolgálatkész munkatársakért és önkéntesekért, a nagylelkű adományozókért, a hűséges hallgatókért. Meg kell állnunk azért, hogy ennél a mérföldkőnél mérlegeljünk és megvizsgáljuk, mi az, amit meg kell tartani s mi az, amit el kell hagyni. Meg kell állnunk azért is, hogy újra Isten gondviselésébe ajánljuk jövőnket, újra átadjuk neki ezt a művet, amit ő maga hozott létre.
Az ünneplés ideje ez, így hát tisztelettel és szeretettel hívunk és várunk mindenkit, a Mária Rádió nagy családjának tagjait. Ünnepeljünk együtt Nagyváradon, 2016. április 8-án, pénteken. A rendezvényre autóbuszokat indítunk, melyre a helyi stúdióknál lehet feliratkozni.

Kászonszéki lélekharangok
A csíkszeredai Kájoni János Megyei Könyvtár előadótermében március 17-én, csütörtökön délután öt órától mutatják be András Ignác helytörténész, néprajzi író legújabb kötetét Kászonszéki lélekharangok címmel, mely a kolozsvári Verbum Keresztény Kulturális Egyesület kiadásában jelent meg. A kötetet dr. Balázs Lajos néprajzkutató ismerteti, majd a szerző vetített képes előadásában nyújt ízelítőt a kászonszéki templomok, kápolnák és a hozzájuk kapcsolódó események történetéből – tudtuk meg a gyulafehérvári érsekség honlapjáról.

Szent József, a Boldogságos Szűz Mária jegyese, főünnep
Csíkszeredában, a Szent József tiszteletére felszentelt püspöki kápolnában, március 19-én, szombaton délelőtt tizenegy órától tartják a búcsúünnepet. A szentmise főcelebránsa Tamás József püspök, szentbeszédet mond Bilibók Géza tusnádfürdői plébános.
A sepsiszentgyörgyi Szent József-plébániatemplomban az ünnepi búcsús szentmise szintén szombaton délelőtt tizenegy órától lesz. Szentbeszédet Bakó Ferenc, sepsibükszádi plébános mond. Az ünnepi szentmisét rádiónk élő adásban közvetíti.

Zarándoklat a Mária Rádió 10 éves születésnapjára
Az Erdélyi Mária Rádió Csíksomlyói Stúdiója három  napos zarándoklatot szervez, úgyanis 10 éve annak, hogy megszólalt  hazánkban is a Mária Rádió.  Az autóbusz Székelyudvarhelyről indul, útközben felveszi a fenyédi, máréfalvi, kápolnásfalusi, szentegyházi, csíkszeredai, felcsíki, gyergyói zarándokokat. Szamosújváron szentmise, majd ebéd és a kommunizmus mártírjainak emlékénél tisztelgünk, meglátogatjuk Rózsa Sándor sírját. Este érkezünk Nagyváradra, itt szállás és vacsora. Péntek reggel látogatás az Erdélyi Mária Rádió nagyváradi stúdiójában, majd részt veszünk a meghirdetett programon. Este vacsora a szálláson. Szombaton a reggeli után indulunk Kaplonyba. Itt meglátogatjuk a híres Károlyi kriptát majd szentmisét hallgatunk az Ibl Miklós tervezte templomban. Ebéd a ferences kolostorban. Ebéd után indulunk haza. Iratkozni a székelyudvarhelyi és csíksomlyói stúdiókban lehet, amíg a helyek betelnek.

Főegyházmegyei lelkipásztori munkatársképzés indul Székelyudvarhelyen
A Gyulafehérvári Főegyházmegye Pasztorális Bizottsága újra meghirdeti a lelkipásztori munkatársképzést ez év márciusától, Székelyudvarhelyen, a Szent Pio Lelkigyakorlatos Házban. A kurzus egyben lektor- és akolitusképzést is magába foglal. A képzés időtartama 3 év, évi négy, hétvégi, tömbösített képzési alkalom. Az érdeklődők március 18-ig jelentkezhetnek a 0753-869.706-os telefonszámon. Bővebb információ a gyulafehérvári érsekség honlapján található.

Időjárás:Holnap egy magassági hidegörvény hoz nedvesebb levegőt, így reggelre észak, északkelet felől többfelé számíthatunk havas esőre, havazásra, napközben inkább esőre, havas esőre. Ismét felerősödik az északi, északnyugati szél. Hajnalban fagypont alatti értékekre kell szmítani -6, +2, napközben 3-8 fokot mérhetünk.

MRE – Hírszolgálat, 2016. március 14.

H Í R E K   R E G G E L / D É L B E N

10 éves a Mária Rádió!
Az Erdélyi Mária Rádió életében jeles eseményt hozott a 2016-os év: fennállásunk tizedik évfordulóját ünnepli a rádió közössége. Úgy gondoljuk, ez egy olyan pillanat, amikor meg kell állnunk kicsit. Először is azért, hogy hálát adjunk az eltelt évekért, a szolgálatkész munkatársakért és önkéntesekért, a nagylelkű adományozókért, a hűséges hallgatókért. Meg kell állnunk azért, hogy ennél a mérföldkőnél mérlegeljünk és megvizsgáljuk, mi az, amit meg kell tartani s mi az, amit kell hagyni. Meg kell állnunk azért is, hogy újra Isten gondviselésébe ajánljuk jövőnket, újra átadjuk neki ezt a művet, amit ő maga hozott létre.

Örökös szentségimádási nap
A Gyulafehérvári Főegyházmegyében ma Borzonton tartják az örökös szentségimádási napot. Nagyböjt folyamán használjuk ezeket a lehetőségeket, melyek alkalmat adnak az elcsendesedésre, az Oltáriszentségben jelen levő Krisztus imádatára és engesztelésére.

Lelkinapok Csíktaplocán
Nagyböjti triduumot tartanak a csíktaplocai plébániatemplomban március 14-16. között. Az este hat órakor kezdődő szentmisék elmélkedéseit Tímár Sándor Asztrik ferences atya tartja. A szentmisék alatt gyónási lehetőséget biztosítanak.

Szabad az, kit nem rettent a holnap
Ma délután  Albert Júlia színművésznő irodalmi összeállítására, egyben március 15-ei megemlékezésre hívja a kolozsváriakat a Szent Mihály plébánia. Az ünnepség délután öt órakor kezdődik a Szent Mihály Nőszövetség Szentegyház utcai dísztermében. Ünnepi beszédet mond Kovács Sándor főesperes-plébános. A zenei műsorban fellépnek Dénes Anna-Júlia és Dénes Csongor, a kolozsvári Állami Filharmónia tagjai, valamint Horváth Zoltán, az evangélikus templom kántora, zeneiskolai tanár. Közreműködik a Szent Mihály Római Katolikus Nőszövetség és a Caritas Szervezet.

Húsvéti kézcsodák
Március 13-án, a marosvásárhelyi Római Katolikus Teológiai Líceum és a Kézcsodák kézműves kör közös húsvéti kiállítása és vására nyílik a Deus Providebit Tanulmányi Házban. A kiállított tárgyak az előtérben tekinthetők meg március 20-ig naponta 8-20 óra között.

Passió a székelyudvarhelyi Musica Sacra Kamarakórus előadásában
Megjelent a Passió harmadik és egyben befejező része a székelyudvarhelyi Szent Miklós-plébániatemplom Musica Sacra Kamarakórusának előadásában, digitális formában. Jelen kiadás Jézus szenvedésének Lukács és János evangélisták szerinti változatát tartalmazza. Minden lemezen egy szinoptikus és a János evangélista szerinti passió hallható.
A kiadásnak legfőbb szándéka segítséget nyújtani azoknak a papoknak, híveknek, akik igénylik ugyan, de nincs lehetőségük énekelni, énekeltetni a passiót. Jelen kiadással lehetőségük nyílik templomukban, illetve otthonukban meghallgatni és átélni Urunk szenvedéstörténetét. A három részből álló audió CD-sorozat megvásárolható, megrendelhető Rózsa Imre-János kántor-karnagynál a 0728-907576-os telefonszámon vagy a rozsaimre66@gmail.com e-mail címen.

Zarándoklat a Mária Rádió 10 éves születésnapjára
Az Erdélyi Mária Rádió Csíksomlyói Stúdiója három  napos zarándoklatot szervez a Nagyváradi stúdió 10 éves megünneplésére. Az autóbusz Székelyudvarhelyről indul, útközben felveszi a fenyédi, máréfalvi, kápolnásfalusi, szentegyházi, csíkszeredai, felcsíki, gyergyói zarándokokat. Szamosújváron szentmise, majd ebéd és a kommunizmus mártírjainak emlékénél tisztelgünk, meglátogatjuk Rózsa Sándor sírját. Este érkezünk Nagyváradra, itt szállás és vacsora. Péntek reggel látogatás az Erdélyi Mária Rádió nagyváradi stúdiójában, majd részt veszünk a meghirdetett programon. Este vacsora a szálláson. Szombaton a reggeli után indulunk Kaplonyba. Itt meglátogatjuk a híres Károlyi kriptát majd szentmisét hallgatunk az Ibl Miklós tervezte templomban. Ebéd a ferences kolostorban. Ebéd után indulunk haza. Iratkozni a székelyudvarhelyi és csíksomlyói stúdiókban lehet, amíg a helyek betelnek.

Főegyházmegyei lelkipásztori munkatársképzés indul Székelyudvarhelyen

Időjárás: Hétfőn sokfelé napos időre van kilátás, kevés gomolyfelhővel, csapadék nem valószínű. Szeles marad az idő, helyenként viharossá válhat. Hajnalban fagypont alá csökken a levegő hőmérséklete, -7 és -1, napközben 3-11 fok várható.

MRE – Hírszolgálat, 2016. március 14.